socrates

listen.understand.think.create

HOME STORY NEWS TUTORIAL INFO SPYSHOT VIDEO MOVIE-TVs eBOOK FACEBOOK



Assalamualaikum wbt.
Selamat Sejahtera.


Aku selalu hadapi masalah bila mana tengah baca online news, blog updating, watch live streaming and etc pastu ada hamba-hamba Allah yg "buzz" aku kat chat facebook.. bukan masalah dgn org yg chat tu, tapi dah memang perangai bebal & malas aku ni untuk tukar2 page, so masalah ini menjadikan aku bebal dengan kadar yg serius..!


Maka, untuk sesiapa yg mempunyai dan menghadapi masalah seperti aku, tutorial kali ini dapat mengurangkan sikit beban bebal yg anda rasa. Caranya, apabila anda pasti akan menjengah ke page2 lain selain facebook dengan jangka masa yg panjang, pindahkan saja Chatbox di Facebook ke Sidebar Firefox :D caranya :

Langkah 1
Cari "Bookmarks" dekat toolbar Firefox dan click "Organize Bookmarks"
Langkah 2
Click Bookmarks Toolbar > Organize > New Bookmark - tengok gambar :

Dekat tab option "New Bookmark" pastikan maklumat berikut diisi dengan betul :

  • Name : Facebook Chat (nak ubah yg ni buleh ja)
  • Location : http://www.facebook.com/presence/popout.php
  • Check (tanda right) dlm kotak "Load this bookmark in sidebar"
Langkah 3
Launch the Chatbox in Firefox Sidebar :
Click "Facebook Chat" dekat Boomarks Toolbar anda.. siap..
Hasilnya :

3 comments:

kalo google chrome blh x ek.. nak try gk ler

ga suka chatting di facebook.... suka lemot chattingnya

@tokey : tatau la,tak try lagi..kalau buleh roger yer :D

@waroeng : terbaek

Link Exchange

Kepada sesiapa yang datang ke Blog ini & ingin meninggalkan jejak, saya alu-alukan niat murni anda. Tinggalkan Link ke Blog anda untuk saya balas kunjungan. Terima Kasih :D

guyo


About this blog

Everything About Knowledge and Skill

Followers

Lenny wonderpet


ShoutMix chat widget

buzz when u care

twit-twit

Facebook Badge

gets my updates

Bookmark and Share

Add to Google Reader or Homepage

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

paste this onto ur page

BannerFans.com

advertisment

owez
aDRiaNa
BannerFans.com
BannerFans.com

oldschoolership

IPGM - bloggers

SUARA GURU MALAYSIA
Ehoza.com - Global Information Community

ehoza squadron