socrates

listen.understand.think.create

HOME STORY NEWS TUTORIAL INFO SPYSHOT VIDEO MOVIE-TVs eBOOK FACEBOOK



Assalamualaikum wbt..
Selamat Sejahtera..

Alhamdulillah, pejam celik-pejam celik sekarang dah masuk bulan Oktober.. Dalam nak menyiapkan Action Research yg penuh dengan ayat-ayat gramatis di samping pemerahan saripati yang dilakukan, tak lupa jugak ada satu event yang akan berlangsung tengah bulan ni..
Kedatangan Maher Zain ke Malaysia dalam tour beliau yang dinamakan 'Save The Soul Showcase' yang akan berlangsung di Shah Alam pada 15 Oktober 2010 ini, InsyaAllah..

Pengumuman yang dibuat dalam Facebook fanpage Maher Zain
Kenyataan balas daripada beliau Khamis(30/10/2010) yang lepas

For the very first time kenal dgn Maher Zain ni waktu Dr.Nazmi mainkan lagu 'Barakallahu Lakuma' iaitu suatu lagu berbentuk doa untuk pasangan yang baru mendirikan rumah tangga. Seriuosly waktu dengar lagu ni meremang bulu roma, bukan sebab ada jin lalu ke apa, tapi aku tersentap dengan keindahan lirik yang some kind just not very brief and simple to understand, tapi juga kelunakan suara beliau dalam menyampaikan maksud dan erti setiap bait yang dilafazkan. MasyaAllah.. Subhanallah..

Untuk sesiapa yang masih tak mengenali siapa Maher Zain ni, beliau merupakan seorang warga Sweeden (Swedish) yang berketurunan Lubnan (Lubnan origin). Keluarga beliau berpindah ke Sweeden sewaktu umur beliau 8 tahun. Beliau kemudian bersekolah di sana dan terus saja melanjutkan pelajaran di universiti dalam Bachelors degree in Aeronautical Engineering.

Atas sebab minat yang mendalam terhadap muzik, dia pernah berpindah and stay for a few years kat New York (sorry saya tepaksa guna Manglish). Walaupun apa yang dia buat masa tu was described as living the dream job, tapi menurut Maher, “I loved the music but I hated everything that surrounded it, it always felt like something wasn’t right”.

That is why pada Januari 2009, he decided untuk beralih ke muzik yang reflect more of his own identity as a Muslim, Western and Arabic. He signed up dengan Awakening Records dan kemudian lahirlah album debutnya “Thank You Allah” yang terus menduduki tangga pertama di Amazon’s World Music charts.

Untuk yang belum pernah dengar lagu-lagu beliau, you all can easily search in any kind of web's provider like YouTube, Metacafe, Islamic Lyrics, and etc.. Aku jugak ada sediakan satu link untuk korang download kalau-kalau minat untuk menyimpan Album beliau yang berjudul 'Thank You Allah'

Download Thank You Allah Album
For the info about this coming showcase :

4 comments:

baru berjinak2 mendengar lagu2nya...indah betul senikatanya..

alhamdulillah..
tak rugi utk cuba dengar lagu2 nya...

lagu best... org nye pn leh tahan kacak.. =P

a'ah..yola tu..
puji la byk2 lagi..kot2 dpt ticket free bg aku 1..
haha

Link Exchange

Kepada sesiapa yang datang ke Blog ini & ingin meninggalkan jejak, saya alu-alukan niat murni anda. Tinggalkan Link ke Blog anda untuk saya balas kunjungan. Terima Kasih :D

guyo


About this blog

Everything About Knowledge and Skill

Followers

Lenny wonderpet


ShoutMix chat widget

buzz when u care

twit-twit

Facebook Badge

gets my updates

Bookmark and Share

Add to Google Reader or Homepage

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

paste this onto ur page

BannerFans.com

advertisment

owez
aDRiaNa
BannerFans.com
BannerFans.com

oldschoolership

IPGM - bloggers

SUARA GURU MALAYSIA
Ehoza.com - Global Information Community

ehoza squadron