socrates

listen.understand.think.create

HOME STORY NEWS TUTORIAL INFO SPYSHOT VIDEO MOVIE-TVs eBOOK FACEBOOK



Assalamualaikum wbt..
Salam Ramadhan al-Mubarak..


Aku postkan entry kali ni khas untuk Solihin yg tanyakan mcm mana nak sedut(download) video-video yang ader kat facebook..Ok yin, yg selalu dan memang aku guna dari dulu sampaila sekarang ni adalah IDM atau Internet Download Manager.

Nak tau bagus tak bagus IDM ni, boleh cek sdr kat Google ok.. :D Tapi yin, bila dah install tu kena cek kat option IDM jap sama ada dan intergrated ke belum.. kalau tak sia-sia jugak..hehe..mcm ni k,

>> dekat main page IDM, hg cari "OPTION" pastu bila klik dia kuar kotak mcm kat atas ni..
>> pastikan kotak kecik-kecik dlm ruangan "Capture downloads form the following browsers" semua di-raitkan. (senang sket,takyah nak pikiaq byk2) :D

>> lepas tu bukak Mozilla Firefox, klik kat "TOOLS" > "ADD-ONS", pastu dia akan kua kotak mcm kat atas tu.. yg ni utk pastikan IDM kita dah integrated ke belum.. kalau tadak add-ons IDM CC mcm dlm gambaq tu, hg buleh try cari by manual dengan cara klik kat "FIND UPDATES" pastu taip ja IDM CC 6.9.8 (plg stabil takat ni)
>> dah semua cun,ok, adalah sebaiknya hg restart balik browser tu dgn close pastu bukan balik..

Bila dah bejaya, tiap kali hg play video dia akan kua satu button notification utk kita download video tu..Ikut suka la pastu nak sedut ke tak..hehe
Harapnye hg paham la yin..hehe..Macam sebelum ni aku ckp, bila dah boleh integrated IDM dgn Mozilla Firefox ni hg nak download video apa pun dari webpage mana pun buleh kan.. ok, ni buktinya yin...

Video dari Facebook

Video dari Youtube

Video dari Metacafe

ps: source utk video ni tak kira dari mana pun, selagi dah integrated dgn playable kat browser mmg 100% boleh download dgn IDM.. sapa yg paham bila aku ckp dari sumber mana pun, dia mesti senyum lebar.........!!!!! hahaha

5 comments:

Tk silap aku, utk mozilla 3.5 dan ke atas(baru) button utk download IDM tu tk kluar tp trus kluar request utk download atau tak..

yg 3.5 ke bwh pun buleh as long guna IDM CC 6.9 and latest..

thats rite muz..:D

terbaek ah weyh!
tankiew... tutorial yg sgt beguna utk aku.. boley la aku download video2 drp pelbagai sumber dgn snang hati pasni.. ahahaha.. ;-p tp kan, awat ang pggey aku yin? huhu...

hahaha...
aku keliru hg dgn zahirin..
hahaha...
main bantai je pggl mcm tuhh

Link Exchange

Kepada sesiapa yang datang ke Blog ini & ingin meninggalkan jejak, saya alu-alukan niat murni anda. Tinggalkan Link ke Blog anda untuk saya balas kunjungan. Terima Kasih :D

guyo


About this blog

Everything About Knowledge and Skill

Followers

Lenny wonderpet


ShoutMix chat widget

buzz when u care

twit-twit

Facebook Badge

gets my updates

Bookmark and Share

Add to Google Reader or Homepage

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

paste this onto ur page

BannerFans.com

advertisment

owez
aDRiaNa
BannerFans.com
BannerFans.com

oldschoolership

IPGM - bloggers

SUARA GURU MALAYSIA
Ehoza.com - Global Information Community

ehoza squadron