socrates

listen.understand.think.create

HOME STORY NEWS TUTORIAL INFO SPYSHOT VIDEO MOVIE-TVs eBOOK FACEBOOK




Assalamualaikum wbt..
Salam Ramadhan al-Mubarak..

Maka,genaplah sudah separuh bulan kita berada dalam madrasah Ramadhan pada tahun ini. Bermakna hanya ada baki 15 hari saja lagi untuk kita mengejar nikmat-nikmat yang telah ALLAH janjikan.

Sekarang ni, kalau tengok tv kompem-kompem iklan yang duk tayang tu mesti pasal nak raya..Walaupun aku dah hampir 2 minggu tak tengok tv (duk asyek ngadap laptop aje), aku yakin iklan sebegitu kini sudah pun asyek ditayangkan.. Mana taknya,iklan promosi raya Courts sudah pun ditayang sebelum puasa lagi..

Bilakah Negaraku nak tayang iklan-iklan mcm ni?? iklan yang mengingatkan kita supaya beramal pada bulan ini, bukan nak menyambut raya semata-mata..


sesibuk mana pun kita, jangan sesekali lepaskan peluang utk membaca al-Quran pd bulan ini..

ambil peluang selepas sahur utk buat solat-solat sunat..kompem tak rugi..


bacalah doa sebelum berbuka puasa, jgn ingat nk makan je......

اللَّهُمَّ لَكَ صُمْتُ وَبِكَ امنْتُ وَعَلَيْكَ تَوَكَّلْتُ وَعَلَى رِزْقِكَ اَفْطَرْتُ بِرَحمَتِكَ يا أرحَمَ الرَّاحِمِين

bantulah orang lain pada bulan mulia ini walau dengan apa cara sekalipun..

ps : kalau main stream media tak tayang iklan-iklan mcm ni, kita masih ada sumber alternatif utk menontonnya.. semoga kita sama2 rebut peluang 15 hari terakhir bulan mulia ini... :D

credi to bro niq (ehoza) yg share kan video ni..tq bro.. hehe

2 comments:

tu la bro..ish2...

ada sket malu dgn negara sndiri.. huhu

Link Exchange

Kepada sesiapa yang datang ke Blog ini & ingin meninggalkan jejak, saya alu-alukan niat murni anda. Tinggalkan Link ke Blog anda untuk saya balas kunjungan. Terima Kasih :D

guyo


About this blog

Everything About Knowledge and Skill

Followers

Lenny wonderpet


ShoutMix chat widget

buzz when u care

twit-twit

Facebook Badge

gets my updates

Bookmark and Share

Add to Google Reader or Homepage

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

paste this onto ur page

BannerFans.com

advertisment

owez

oldschoolership

IPGM - bloggers

SUARA GURU MALAYSIA

ehoza squadron