socrates

listen.understand.think.create

HOME STORY NEWS TUTORIAL INFO SPYSHOT VIDEO MOVIE-TVs eBOOK FACEBOOK

Bila ramai yg dpt tahu tentang ceramic diserang Bank Negara, maka ramailah yg 'menyerbu' aku.. ibarat company tu bapak aku yg empunya.. maka sekalian kalinya detik waktu itu kehadiran bermacam sms masuk ke inbox.. antaranya yg termashur 2 org 'alim ulamak kabir' mengeposnya, "Polis odw ke mgkuang dh" + "hg gelak hg gelak, sat g hg gelak puas dlm lokap"

Itukah ungkapan persoalan yg sepatutnya seorang yg boleh dikatakan kawan memberi respon sedemikian rupa kepadaku yg baru ditimpa musibah..? itukah alim ulamak yg aku kenal..? ibarat bak kata pepatah, ular dlm semak..!! shame on you guys.. maka, aku tempuh hari2 berikut dengan penghinaan dan cemuhan.. mereka melaungkan kata2 sengau dan sumbang menuduh aku menipu..
sedangkan mereka2 itu belum pun dlm kesatuan bersamaku untuk menanam bijih emas.. shame on you twice..

rakan2 seperjuangan dlm kesatuan itu mahupun agak terkejut dan terpinga tetap bersama menyokongku.. tetap di sisiku yg hampir tersungkur mencium bumi.. maka seorang yg aku anggap wira muda dtg kepadaku mengatakan, "bro, aku join ceramic duk bawah hg bukan sbb nk jadi kaya tak tentu pasai.. aku join sbb itu satu peluang.. klu rugi pun, aku tak salahkan hg sbb ni tindakan aku, dan aku sanggup tanggung risiko.." ohh.. kata2 itu membuatku semangat kembali..

3-5 hari belasungkawa..akhirnya mendapat pengkhabaran CERAMIC dah terkubur...!!! kuburnya yang tanpa jasad.. kuburnya tanpa nisan.. kuburnya mmg dinanti oleh mereka yg dengki..!! aku sedih.. sedih kerana memikirkan selepas ini tidak lagi dapat berbakti kepada keluarga, sahabat2 'seperjuangan', dan intan permataku..

namun, aku tetap yakin dengan azam dan impian aku.. walau ceramic sudah terkubur, tapi ingatlah..kuburnya tanpa jasad dan nisan.. bermakna, liangnya kosong..!!!
maka, nantilah...tunggulahhh... kami akan metamorphosis... and what ever u'll say, we will REBORN..

3 comments:

xpe2, jgn berseid, adat berbisnes...
yg dengki tu biarlah ngan meke..
kat akhirat nnti tanggunglah...
even ceramic dh xde, ahli ceramic ttp bersatu..go ceramic!!

wow so sadly i heard ur story bout that but it not bout the ceramic but bout ur friends' attitude..hehehe..wat ever socrate, dun make this thing b-come a problm to u especially in involved a new busines field...

laa..betoi kaa ni musz...cek x tau pun ceramic pun kena gak..apa plak alasan bank negara kali ni??x dak lesen kutip deposit??..tapi x pa laa muz..hg kan pandai meniaga...buat ja biznes topup tu...pehtu hg masuk asb...ni aku dok dengaq ada budak maktab dok buat myspacetunai apa ke benda entah..yg aku tau benda ni fraud..bayaq bapa puluh ntah,pehtu cari org bawah,ala2 sistem piramid..nasihat aku sebelum nak join buat review betoi2...pastikan mekanisma pemerolehan wang tu...jangan syok tgk org lain jaa...

peserta kuiz pelaburan PNB

Link Exchange

Kepada sesiapa yang datang ke Blog ini & ingin meninggalkan jejak, saya alu-alukan niat murni anda. Tinggalkan Link ke Blog anda untuk saya balas kunjungan. Terima Kasih :D

guyo


About this blog

Everything About Knowledge and Skill

Followers

Lenny wonderpet


ShoutMix chat widget

buzz when u care

twit-twit

Facebook Badge

gets my updates

Bookmark and Share

Add to Google Reader or Homepage

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

paste this onto ur page

BannerFans.com

advertisment

owez
aDRiaNa
BannerFans.com
BannerFans.com

oldschoolership

IPGM - bloggers

SUARA GURU MALAYSIA
Ehoza.com - Global Information Community

ehoza squadron