socrates

listen.understand.think.create

HOME STORY NEWS TUTORIAL INFO SPYSHOT VIDEO MOVIE-TVs eBOOK FACEBOOK



Assalamulaikum wbt.
Selamat Sejahtera.


Hari ni hari terakhir utk Ehoza Blogging Contest, tinggal beberapa jam saja lagi tirai pertandingan akan ditutup utk penyertaan. Jadinya, pada saat-saat terakhir mcm ni aku hanya mampu buat satu Facebook Application yg aku namakan 'ehoza.com'.

Aku percaya, majoriti ehozarian mesti punya account facebook, jadi application 'ehoza.com' ni sedikit sebanyak mampu untuk kita mempromosikan ehoza di mata facebooker. :D Mengikut fakta statistik yg diberikan oleh saudara Apect, lebih 5 juta user sudah melawat ehoza, dan lebih kurang 27K user yang dah berdaftar. Oleh yang demikian, application 'ehoza.com' ni mungkin dapat menambahkan lagi pelawat ke ehoza dan seterusnya mendaftar sebagai ahli. Maka, akan besar lagi la 'family' kita dalam ehoza.

Caranya sangat mudah dengan mengikut langkah-langkah seperti di bawah :

Langkah 1 : Log in Facebook :D
Langkah 2 : Masuk ke application dgn klik [LINK] ni atau gambar di bawah (kalau nak mudah, lepas klik link tersebut terus saja bookmark-kan dan letak dlm bookmarks toolbar)

Cara ni bukan wajib tapi hanya untuk memudahkan anda untuk ke application berkenaan bila2 masa tanpa masuk ke blog ini, tapi kalau nak ziarah jugak amatlah dialukan.. hehe :D

Langkah 3 : Balik ke page application 'ehoza.com'. Klik button 'Go to Apllication' > 'Update via ehoza.com' > publish-kan ke wall anda, contoh :

Maka, hasilnya update status anda akan keluar seperti gambar di atas. Jika, ada individu yg tertarik dgn application yg anda guna, dia akan klik pada 'ehoza.com' dan akan mengikut jejak langkah anda. Jika dia berminat lagi, individu2 tersebut langsung saja mendaftar sebagai ahli di ehoza. Itulah yg aku maksudkan dengan mempromosikan ehoza di mata facebooker.

Selamat Mencuba, dan Undilah post ini jika anda berminat :D

0 comments:

Link Exchange

Kepada sesiapa yang datang ke Blog ini & ingin meninggalkan jejak, saya alu-alukan niat murni anda. Tinggalkan Link ke Blog anda untuk saya balas kunjungan. Terima Kasih :D

guyo


About this blog

Everything About Knowledge and Skill

Followers

Lenny wonderpet


ShoutMix chat widget

buzz when u care

twit-twit

Facebook Badge

gets my updates

Bookmark and Share

Add to Google Reader or Homepage

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

paste this onto ur page

BannerFans.com

advertisment

owez
aDRiaNa
BannerFans.com
BannerFans.com

oldschoolership

IPGM - bloggers

SUARA GURU MALAYSIA
Ehoza.com - Global Information Community

ehoza squadron