socrates

listen.understand.think.create

HOME STORY NEWS TUTORIAL INFO SPYSHOT VIDEO MOVIE-TVs eBOOK FACEBOOK



Assalamualaikum wbt.
Selamat Sejahtera.


Terima Kasih pd Bro.Zuq yg sudi share-kan info ni.. Pada dasarnya, aku memang la sangat 'buta' dalam fashion2 ni.. apatah lagi nak tgk fashion show.. Tapi, ceritanya tentang malam 'gala' mengenai Islamic Fashion Festival yg dianjurkan baru-baru ini di Kuala Lumpur menampakkan sedikit kecelaruan tentang 'Fashion' Islam.. hermmm... sekali lagi aku tegaskan, AKU BUTA FASHION..!!

So, andalah yang tentukan di mana letaknya imej ISLAM yang ingin ditonjolkan dalam Islamic Fashion Festival tersebut.. bagi aku, persoalannya jelas : Antara fashion, zaman dan Syara', mana perlu didahulukan?
Aku caption-kan "Islamkah..??" bukanlah aku persoalkan sama ada si pemakai itu Islam atau tidak, tetapi adakah pemakaian spt itu yang dinamakan sebagai Fashion Islam..?? lagi 1 yg paling aku khuatir dan ragu-ragu tentang pemakaian yg ditonjolkan dalam gambar di bawah. Seperti ada yg tidak kena, perhatikan :
Apakah benar itu satu kaligrafi yang menunjukkan kepada seseorang yang DEKAT dengan kita..?? Apakah itu satu bentuk fashion yang perlu di-high-light-kan..?? Adakah dengan adanya kaligrafi sedemikian sudah cukup melambangkan Fashion Islam..??
Aku sengaja tinggalkan persoalan sedemikian agar anda mampu berfikir, mencari & menilai apa itu yang dikatakan "FASHION" dalam ISLAM.. wallahua'lam..

ps: aku sendiri sebolehnya tidak mahu masuk campur akan siapa di belakang tabir pertunjukkan fashion ini. tapi, kalau anda nak tahu siapakah gerangannya, lawati sumber ini dan sumber ini. sekian..

7 comments:

Seriously d caligraphy word tu.. Sapa fashion designer.. Yg attend pun omputih ja.

mereka selalu cuba untuk menjahanamkan umat Islam. kita semua harus berwaspada dgn taktik halus mereka itu...

rosak dh bini PM kita tu ek..sblom wat fesyen show tu..patutnya tanyalah ustaz2 dulu, cara berpakaian cam ne yg mencerminkan Islam.ni tak maen blasah je..klau takde Ilmu kna cari n tanya pada yg arif..hmmmm....:|

Astaghfirullahalazim.. ini dah kira menghina Islam nie..
inilah akibatnya dapat pemimpin malaysia yg bodoh..

terima kasih atas keprihatinan semua..
risau generasi akan datang rosak dek karana pemikiran 'kolot' sesetengah pemimpin masa kini..

astaghfirullah... teruknya la....

fuck off rosmah!

Link Exchange

Kepada sesiapa yang datang ke Blog ini & ingin meninggalkan jejak, saya alu-alukan niat murni anda. Tinggalkan Link ke Blog anda untuk saya balas kunjungan. Terima Kasih :D

guyo


About this blog

Everything About Knowledge and Skill

Followers

Lenny wonderpet


ShoutMix chat widget

buzz when u care

twit-twit

Facebook Badge

gets my updates

Bookmark and Share

Add to Google Reader or Homepage

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

paste this onto ur page

BannerFans.com

advertisment

owez
aDRiaNa
BannerFans.com
BannerFans.com

oldschoolership

IPGM - bloggers

SUARA GURU MALAYSIA
Ehoza.com - Global Information Community

ehoza squadron