socrates

listen.understand.think.create

HOME STORY NEWS TUTORIAL INFO SPYSHOT VIDEO MOVIE-TVs eBOOK FACEBOOK

Assalamualaikum,Sobah al-khair..
Selamat menjalani ibadah berpuasa untuk semua umat Islam..

Dari semalam aku ralik intai-intai,tenung-tenung,jeling-jeling semua produk-produk atau model-model terbaru daripada Proton. Entah dari mana datang semangat kenegaraan mcm ni pun taktau. Selama ni serius aku tak penah langsung ambik port ttg Proton-proton ni. Cuma cukup sekadar aku tau sikit2 je perkembangan ttgnya.

Dalam pada tu, aku jumpa lagi satu artikel ttg model yang dicadangkan oleh pihak Proton utk pasaran SUV pertama keluaran Malaysia. Tengok dari segi rupa bentuk, subhanallah,tabarakallah. Superb beb..!! Futuristik gitu..hehe.
Aku paling suka bila first time tgk model ni, terus nampak imej Gen2,Neo & Persona. Dalam erti kata lain, identiti yang dijanjikan Proton waktu pengeluaran Gen2 dulu dikotakan. Tak seperti pengeluaran Saga dan Exora (aku agak kecewa ttg identiti kereta itu sahaja ok,ttg lain tu aku bukannya pro sgt pun)haha.

Walaupun model ni diambil dari model Lotus APX yg juga hanya sebagai prototaip, namun jika direalisasikan, tempahan terhadap kereta keluaran tempatan akan berubah terutama imej 'kurang baik' Proton dpt diperbaiki. Kalau dilihat, harganya juga nanti sudah tentu jugak superb, tapi biarlah berbaloi kepada si pemandu. Jangan gaya nampak gah tapi prestasi kureng dan hampeh.. wallahua'alam..
Proton MSX : credit to rohaizad.com
Lotus APX : credit to paultan


0 comments:

Link Exchange

Kepada sesiapa yang datang ke Blog ini & ingin meninggalkan jejak, saya alu-alukan niat murni anda. Tinggalkan Link ke Blog anda untuk saya balas kunjungan. Terima Kasih :D

guyo


About this blog

Everything About Knowledge and Skill

Followers

Lenny wonderpet


ShoutMix chat widget

buzz when u care

twit-twit

Facebook Badge

gets my updates

Bookmark and Share

Add to Google Reader or Homepage

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

paste this onto ur page

BannerFans.com

advertisment

owez
aDRiaNa
BannerFans.com
BannerFans.com

oldschoolership

IPGM - bloggers

SUARA GURU MALAYSIA
Ehoza.com - Global Information Community

ehoza squadron