socrates

listen.understand.think.create

HOME STORY NEWS TUTORIAL INFO SPYSHOT VIDEO MOVIE-TVs eBOOK FACEBOOK



Assalamualaikum wbt.
Selamat Sejahtera.


Info untuk para Graduasi PISMP Ambilan Januari 2007 :

Berikutan dengan aduan yang telah dibuat oleh bapa seorang guru pelatih dari Institut Perguruan Tuanku Bainun (mktb aku tu..haha) berhubung dengan kelewatan pembayaran elaun dan Ijazah yang masih belum diiktiraf maka hari ini, 30/11/2010 telah keluar satu kenyataan berhubung perkara terbabit di samping jawapan daripada isu penempatan kepada bakal guru-guru baru PISMP IPG ambilan Januari 2007.

Sebelum itu, suka saya selitkan aduan yang telah dipaparkan pada 17/11/2010 dlm Berita Harian yang lepas :

Berikut pula merupakan jawapan daripada Kementerian Pelajaran Malaysia : sumber : Facebook page PISMP Ambilan Januari 2007


“SATU MALAYSIA: RAKYAT DIDAHULUKAN, PENCAPAIAN DIUTAMAKAN”



Tuan/Puan, Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) ingin merujuk kepada pertanyaan tuan/puan No. Rujukan : 146054 bertarikh 29hb November 2010 berkaitan dengan penempatan pelajar lepasan Program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (PISMP).

Untuk makluman tuan/puan, tiada tarikh tetap mengenai semakan keputusan penempatan guru bagi calon lepasan Program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (PISMP) akan dikeluarkan. Semakan boleh dilakukan melalui laman sesawang Kementerian Pelajaran Malaysia (KPM) dan calon juga disarankan untuk menunggu surat tawaran yang yang akan diedarkan.

Penempatan bakal-bakal guru adalah berdasarkan kepada kekosongan tempat, keperluan perkhidmatan dan opsyen pendidikan di sesebuah kawasan.

Adalah dinasihatkan supaya melayari laman sesawang KPM di http://www.moe.gov.my/ dari semasa ke semasa untuk mendapatkan pemberitahuan terkini berkaitan penempatan guru lepasan Program Ijazah Sarjana Muda Pendidikan (PISMP) tersebut.

Diharap maklumat/jawapan yang diberi dapat membantu tuan/puan.

Sebarang maklumat lanjut, sila hubungi, Khidmat Pelanggan KPM (KPKPM) di talian 03-77237070 dengan memaklumkan nombor rujukan tuan/puan seperti di atas. Terima kasih kerana berurusan dengan KPKPM.



Sekian. “SEDIA BANTU”



Yang benar,
AMINAH BINTI SHUIB
Eksekutif Khidmat Pelanggan Bahagian Khidmat Pelanggan Kementerian Pelajaran Malaysia

4 comments:

err mcm x mnjawab soalan je.psl mqa cmne?

@fathiah : hehe..ni jwpn dr salah seorang friendlist sy dlm facebook :

@Solehuddin Abdul Roni betul apa yg KPM ckp tu... firstly..result kita yg final kena keluar dulu..bila lulus baru layak posting..skrg ni mayb sedg proses result n mengesahkan kita layak dpt ijazah... n kpm sedg proses borang2 posting kita..insya Allah ada rezeki kita tu....about MQA... kita x boleh nak ligan KPM... result menyatakan ijazah kita iktiraf atau x bukan ambik masa sebulan dua... insya allah tahun dpn keluar la tu....

Salam...

hmm.. maknanye kita akan dipostingkan awal tahun 2011 ke?

mcm ssh je nk posting..aii

Link Exchange

Kepada sesiapa yang datang ke Blog ini & ingin meninggalkan jejak, saya alu-alukan niat murni anda. Tinggalkan Link ke Blog anda untuk saya balas kunjungan. Terima Kasih :D

guyo


About this blog

Everything About Knowledge and Skill

Followers

Lenny wonderpet


ShoutMix chat widget

buzz when u care

twit-twit

Facebook Badge

gets my updates

Bookmark and Share

Add to Google Reader or Homepage

Related Posts with Thumbnails
Powered by Blogger.

paste this onto ur page

BannerFans.com

advertisment

owez
aDRiaNa
BannerFans.com
BannerFans.com

oldschoolership

IPGM - bloggers

SUARA GURU MALAYSIA
Ehoza.com - Global Information Community

ehoza squadron